Koncepce školky
Koncepce školky
about-4-shape-2

Koncepce školky Klubíčko

Jak v Klubíčku přistupujeme k dětem

V Mateřské škole Klubíčko vytváříme prostředí, kde se děti cítí bezpečně a kde mohou růst svým vlastním tempem. Věříme, že každé dítě je jedinečné a zaslouží si individuální přístup, který podpoří jeho silné stránky, pomůže mu překonávat výzvy a rozvíjet zdravé sebevědomí.

Různé cesty, společný cíl

V MŠ Klubíčko využíváme dva vzdělávací přístupy – klasickou pedagogiku a Montessori pedagogiku – a přirozeně je propojujeme s moderními metodami a individuálním přístupem ke každému dítěti. Oba směry obohacují náš školní vzdělávací program jiným způsobem, ale mají společný cíl: vést děti k samostatnosti, vnitřní motivaci, zodpovědnosti a radosti z poznávání světa.

Více o naší koncepci
funfact-shape-1
funfact-shape-2
funfact-shape-3
funfact-shape-4
funfact-shape-5
+ let

funguje školka

k

dětí u nás

rozloha zahrady

pedagogů

Klasická pedagogika

Vychází z tradice českého předškolního vzdělávání, inspirovaného Komenským. Nabízí pestrý program pro celkový rozvoj dítěte, rozvíjí komunikaci, spolupráci, tvořivost a zájem o okolní svět. V Klubíčku ji doplňujeme o moderní metody, diagnostiku a práci s portfoliem.
„Škola hrou.“
— Jan Amos Komenský

Montessori pedagogika

Staví na respektu k individuálním potřebám dítěte a podpoře vnitřní motivace. Děti se učí samostatně, v připraveném prostředí a vlastním tempem. Pracují s kvalitními pomůckami, rozvíjejí praktické dovednosti, koncentraci i odpovědnost. „Pomoz mi, abych to dokázal sám.“ — Maria Montessori

Učení, které má smysl

Dětem otevíráme svět prostřednictvím pestrých, dlouhodobých projektů, které vycházejí z jejich zájmů a přirozené zvídavosti. Učíme prakticky, názorně a hravě. Využíváme metody, které podporují samostatné myšlení, tvořivost a radost z objevování. Děti se učí hlavně vlastní zkušeností, vzájemnou spoluprací a tím, že si zkoušejí různé cesty k řešení úkolů.

Dítě v centru dění

Snažíme se skutečně porozumět každému dítěti. Pozorně sledujeme jeho projevy, přání i potřeby. Díky znalostem typologie osobnosti (MBTI) dokážeme reagovat citlivě a přizpůsobit vzdělávání tak, aby bylo přínosné a zároveň přirozené. Každé dítě u nás má prostor růst svým vlastním způsobem.

Výchova k samostatnosti a zodpovědnosti

Podporujeme děti v tom, aby si uměly poradit v různých situacích, nebály se zkoušet nové věci a přijímaly své chyby jako příležitost k učení. Vedeme je k tomu, aby se učily rozhodovat a nést za svá rozhodnutí odpovědnost – přiměřeně věku a možnostem. Hledáme v dětech to nejlepší a pomáháme jim to rozvíjet.

Přátelské a bezpečné prostředí

Záleží nám na vztazích. Vytváříme přátelskou atmosféru, kde se děti učí spolupracovat, pomáhat si, řešit neshody domluvou a vnímat odlišnosti jako obohacení. Pravidla si děti spoluvytvářejí a učí se je respektovat. Nepřetěžujeme je – dbáme na rovnováhu mezi aktivitou a odpočinkem. Důvěra, klid a pohoda jsou základem všeho, co děláme.

Zdravý životní styl

Podporujeme zdravé stravování, dostatek pohybu a pobyt venku. Vychováváme děti k ohleduplnosti k sobě, druhým i přírodě. Společně objevujeme, jak každý z nás může přispět k lepšímu světu – třeba tím, že chráníme životní prostředí, pomáháme ostatním nebo šetříme zdroje.

Láska ke knihám od malička

Rozvíjíme čtenářskou gramotnost přirozeně a s radostí. Děti mají přístup k bohaté dětské knihovně, ve třídách fungují čtenářské koutky, pořádáme čtenářské aktivity s rodiči a podporujeme návštěvy knihoven. Chceme, aby si děti k literatuře vytvořily pozitivní vztah – bez ohledu na to, kdy a jak se naučí číst. Věříme, že čtení otevírá dveře k učení i k porozumění světu.