„Čtenářem se člověk nestává, čtenářem se vyrůstá.“ Jiří Žáček (spisovatel, básník)
Do výuky jsou zapojeny všechny děti z obou Montessori tříd a všechny děti z klasických tříd
Kombinovaná cvičení zaměřená na rozvoj sociální oblasti, na posílení jazykových schopností a komunikativních dovedností
Pěstujeme srdcem, učíme se od přírody. Objevujeme kouzla přírody přímo na naší zahradě.
Práce se smyslovým materiálem je pro děti přirozená a velmi podnětná – podporuje jejich zvídavost, tvořivost, fantazii
Ve školce probouzíme v dětech kladný vztah ke knihám a ke čtení, který je bude provázet celý život. Čteme si často, s radostí a s respektem k dětskému světu. Věříme, že kniha není jen zdroj informací, ale i cesta k porozumění, empatii a fantazii.
📚 Co u nás najdete:
Otevíráme dětem dveře do světa knih – pestrého, obohacujícího, podnětného i bezpečného. Světa, který jim umožňuje snít, objevovat i lépe porozumět sobě a druhým. Nabízíme jim knihy jako přátele, kteří je budou spolehlivě a věrně provázet celý život.
„Čím více budete číst, tím více se toho dozvíte. Čím více se budete učit, tím dál dojdete.“ –
Dr. Seus (autor knih pro děti)
Pokud chcete, aby byly vaše děti chytré, čtěte jim pohádky. Pokud chcete, aby byly ještě chytřejší, čtěte jim ještě více pohádek.“ Albert Einstein
Výuka cizího jazyka v předškolním období má velký význam – děti se s jazykem setkávají přirozeně, formou hry, písniček a pohybu. V tomto věku mají mimořádnou schopnost napodobovat zvuky a rytmus řeči, a proto si snadno a bez zábran osvojují správnou výslovnost.
Cílem není gramatika ani vědomé učení, ale radost z komunikace a první porozumění jednoduchým slovům a pokynům. Angličtina tak rozvíjí dětskou zvědavost, podporuje jejich otevřenost k novým zkušenostem a přirozeně je připravuje na další jazykové vzdělávání ve škole.
Výuku angličtiny u nás zajišťují zkušení lektoři z jazykové školy English Only, manželé Monika a Hynek Skořepovi. Angličtina je přirozenou součástí třídního programu – lektor je přítomen přímo ve třídě a děti nejsou nikam odváděny.
Děti se setkávají s jazykem v průběhu běžných činností, her a aktivit, které jsou vždy propojené s aktuálním tématem ve třídě. Lektoři mluví převážně anglicky, češtinu využívají jen výjimečně. Učitelka je výuce přítomna a děti dle potřeby podporuje.
Kdo se účastní
Angličtiny se účastní všechny děti z Montessori tříd i z klasických tříd Červené a Zelené klubíčko.
Rozsah a cena výuky (od 1. 9. 2025)
Více o výuce najdete na stránkách: www.englishonly.cz
Výuka cizího jazyka v předškolním období má velký význam – děti se s jazykem setkávají přirozeně, formou hry, písniček a pohybu.
Metoda dobrého startu je ověřená metodika a ucelený program, který připravuje děti na školní docházku. Podporuje celkovou školní zralost dětí a pomáhá včas rozpoznat případné obtíže v psychomotorickém vývoji.
Propojuje pohyb, řeč a grafomotoriku a pomáhá dětem rozvíjet soustředění, paměť, sluchové a zrakové vnímání i koordinaci pohybů.
Ve školce je tato metoda zařazována formou krátkých lekcí zpravidla jedenkrát v týdnu. Prostřednictvím básniček, písniček, rytmizace a jednoduchých pohybových aktivit se děti učí systematicky, ale přirozeně a s radostí. Získávají tak pevnější základy pro úspěšný vstup do školy.
Lekce rozvíjejí:
Každá lekce (cca 45 minut) je hravě motivována známou lidovou písní a obsahuje pohybová a smyslová cvičení, poslech, pracovní listy i psaní tužkou. Celý cyklus tvoří 25 na sebe navazujících lekcí.
Obsahem MDS jsou kombinovaná cvičení zaměřená na rozvoj sociální oblasti, na posílení jazykových schopností a komunikativních dovedností
Naše školka se do projektu zapojila na jaře 2015 a pokračuje v něm i nadále. Od firem AGRO CS, SEMO a Plastia jsme postupně získali potřebné nářadí pro zahradničení na zahradě i v truhlících. Každoročním bonusem je zahradnický materiál (substráty a hnojiva) v hodnotě 3 000 Kč.
„Pěstujeme srdcem, učíme se od přírody.“
Děti během jara, léta i podzimu sejí, sázejí, pěstují, zalévají a sklízejí. K projektu patří i zpracování vypěstovaných plodin – ve třídách se vaří, peče a ochutnává.
„Objevujeme kouzla přírody přímo na naší zahradě.“
Projekt má také výraznou ekologickou roli – učí děti, jak pečovat o přírodu a rozumět jejím potřebám. Na zahradě máme záhony plné medonosných bylin a pro užitečný hmyz tři hmyzí hotely, čímž přispíváme k ochraně životního prostředí.
Díky projektu Malý zahradník děti poznávají přírodu, její kouzla i dary, které nám nabízí.
Malý zahradník je dlouhodobý projekt firmy AGRO CS, a.s., v České Skalici. Podporuje ekologické a pěstitelské aktivity v mateřských školách (www.malyzahradnik.cz).
„Ekologie hrou – od semínka až po sklizeň.“
Do programu mateřské školy zařazujeme také Senzory play (smyslohraní) – hravé aktivity, při kterých děti objevují svět prostřednictvím všech smyslů.
Do programu mateřské školy zařazujeme také Senzory play (smyslohraní) – hravé aktivity, při kterých děti objevují svět prostřednictvím všech smyslů. Práce se smyslovým materiálem je pro děti přirozená a velmi podnětná – podporuje jejich zvídavost, tvořivost, fantazii, jemnou motoriku, koordinaci i soustředění.
Děti pracují s různorodými materiály – pískem, vodou, kamínky, skořápkami, těstovinami, rýží, fazolemi, těstem, přírodními i voňavými bylinkami nebo netradičními smyslovými pomůckami. Hledají, třídí, míchají, přesýpají, tvoří vzory i malé výrobky. Učí se rozlišovat tvary, barvy, vůně a struktury, a zároveň si užívají radost z objevování.
Smyslohraní doplňuje tematické třídní vzdělávací programy a obohacuje každodenní nabídku aktivit o nové zážitky. Dětem tak přináší nejen hravou zkušenost, ale i dovednosti, které využijí při dalším učení a poznávání světa.